Information om leveranser och konto.

Vilka fraktmetoder är tillgängliga

För privatpersoner så använder vi alltid dHL servicepoint, detta för att du ska kunna spåra ditt paket och hämta ut detta när det passar.

Företag kan välja till DHL företagspaket som levererar inom 1-2 dagar med spårbarhet, observera att du måste ha bemannat så du skriver på mottagningsblanketten

Vid tyngre leveranser så är det olika transportörer och vi hanterar alltid dessa manuellt med full återkoppling till Er som kund.

Hur lång tid tar det för mig att få min leverans?

Vi skickar lagervaror inom 1-2 dagar från vårt lager. Om du har valt att göra en “customization” på din produkt så tar det normalt sett 2-6 dagar.

Om du valt att beställa en ej lagervara som ligger på centrallager så är leveranstiden 2-6 dagar,

Vi beställning från centralllager så kan det tar lite längre tid om varan haft lågt lagerantal då risk finns för att den är reserverad.

Vi återkommer alltid med mer detaljerad information i detta fall.

Beställningsvaror eller varor som vi tillverkar på beställning tar ca 10-20 dagar.

Hur kan jag spåra min order?

Du får alltid besked via ett mail, eller direkt via vår portal med uppgifter om din leverans, där finns även en spårningslänk som visar var paketet finns.

Tänk på att du kikar lite extra i din skräpkorg så mailet inte hamnat där.

Kan jag begära offert från er?

Du kan alltid fråga oss om priser på både våra produkter och även på produkter som inte finns i vår butik, vi lämnar alltid svar inom 1 arbetsdag till er.

Normalt sett så får du ett offertmail där du ser totalkostnaden och kan acceptera med direktlänk till vår kassa i butiken för enkelt köp, om din förfrågan är mer komplex så kontaktar vi dig via mail.

Du kan alltid kontakta oss vi supportmenyn överst på sidan.

Om ditt paket inte kommit fram?

Om du inte fått din leverans så ska du först se över din spårningslänk i leveransaviseringen, det kan vara så att den ligger i din skräppost om du inte ser den.

Därefter kontaktar du transportören och tar en dialog med dom.

Om du inte får mer information så kontaktar du oss via supportmenyn överst i shoppen.

Behöver jag ett konto för att lägga en order?

Du behöver inte ha ett konto hos oss.

Däremot så kan du skapa ett konto så får du omedelbart kassarabatt samt övriga förmåner, detta gäller både privatpersoner och företag.

Om du som företag med lite större behov söker konto manuellt så får du mer förmåner och möjlighet till kundunika produkter även för avrop till olika adresser.

Med konto så har du all historik tillgänglig samt all information om dina order lätt tillgängligt i vår butik.