Snabbt, smidigt och säkert – från beställning till leverans

Vi erbjuder smidig frakt & leverans och fria fraktalternativ för alla ordrar över 700kr. De flesta beställningarna levereras dessutom inom 1–2 dagar* (men kan ibland ta upp till fyra dagar beroende på vilket fraktsätt du har valt och speditör, *gäller lagervaror).

Så här fungerar det från köp till leverans

    1. När du har lagt dina produkter i varukorgen, kanske tillsammans med något nytt som du vill testa, går du till kassan för att göra din beställning.
    2. När beställningen är gjord får du en orderbekräftelse via mejl. Via ditt kundkonto (om du har ett) kan du se dina beställningar i en lista.
    3. Din beställning plockas och packas hos oss på vårt lager. När din beställning är packad får du ett nytt mejl att din order är “färdigbehandlad” som också innehåller en länk som gör det enkelt att spåra din efterlängtade leverans.
    4. Beställningen hämtas sedan upp av valt fraktbolag och påbörjar sin resa till dig enligt alternativ.
    5. Om du har valt hemleverans till dörr eller leverans till en service point kommer du att få SMS/mail med ytterligare information om leveransen. Beställningar som levereras till ombud måste hämtas inom 14 dagar.

De här fraktsätten erbjuder vi

Secureus.se levererar paket med DHL & PostNord. Vilka leveransalternativ som erbjuds just dig beror på var du bor och vad du handlar.

    • Vill du få leveransen i brevlådan eller dörren? Då väljer du PostNord Varubrev. Utleverans alla vardagar. Vid full postlåda läggs paketet utanför dörren. Leverans kan i vissa fall bli via ombud. Det går inte att göra ändringar i leveransen under pågående leverans.
    • Vill du hämta ut beställningen hos ett ombud? Då kan du välja DHL ServicePoint / Ombud.
    • Vill du få paketet ända fram hem till dörren? Välj hemleverans DHL Hemleverans kl. 17–22 utan kvittens
    • Är du företag och vill få det levererat till er lokal? Välj DHL Företagspaket

PostNord Varubrev:

    • Fungerar för mindre ordrar som kan lämnas i din brevlåda. I vissa fall kan storleken på brevlådan, brevinkastet, säkerhetsboxen eller fastighetsboxen göra att dessa leveranser i stället levereras till dörren. Vid full postlåda läggs även paketet utanför dörren. Om leveransen lämnas vid dörren får du ett SMS eller mejl när paketet har levererats. Leverans kan i vissa fall bli via ombud. Det går inte att göra ändringar i leveransen under pågående leverans. Utleverans alla vardagar. Beställ innan kl. 14 så skickas din leverans normalt samma dag (gäller lagervaror och vardagar*)!

PostNords spårningssida hittar du HÄR.

PostNord Portobrev:

    • Fungerar för små ordrar som kan lämnas i din brevlåda. I vissa fall kan storleken på brevlådan, brevinkastet, säkerhetsboxen eller fastighetsboxen göra att dessa leveranser i stället levereras till dörren. Vid full postlåda läggs även paketet utanför dörren. Om leveransen lämnas vid dörren får du ett SMS eller mejl när paketet har levererats. Leverans kan i vissa fall bli via ombud. Det går inte att göra ändringar i leveransen under pågående leverans. Utleverans alla vardagar. Beställ innan kl. 12 så skickas din leverans normalt samma dag (gäller lagervaror och vardagar*)!

      Tyvärr kan man inte spåra portobrev, denna metod kan ibland användas som ett billigt alternativ eller vid kampanjer om fri frakt på ex. dekaler.

DHL Service Point / Ombudsleverans

    • När ditt paket finns på plats hos ombudet skickas ett sms till det mobilnummer som du har angett vid beställningen. Tänk på att du måste ha med dig en giltig ID-handling när du ska hämta ut din leverans. Beställ innan kl. 12 så skickas din leverans normalt samma dag (gäller lagervaror och vardagar*).

      DHLs spårningssida hittar du HÄR.

DHL Hemleverans kl. 17–22 med/utan kvittens

    • I vissa delar av landet erbjuder DHL hemleverans till dörren under kvällstid, med eller utan mottagande. Det är ditt postnummer som avgör om du kan välja den här typen av leverans (det fungerar alltså inte om du anger en boxadress).

      Leverans utanför dörren kräver minsta möjliga av mottagaren: DHL skickar en bekräftelse när paketet är levererat. Klart! I DHLs mottagarplattform kan du dessutom specificera ett speciellt ställe där paketet ska lämnas, t.ex. i ett förråd eller på baksidan av huset.

      Själva leveransen sker vardagar mellan kl.17-22.00. När du angett hur och var paketet ska levereras anges ett tidsfönster om 60 min från DHL, därefter kan levransen i realtid följas från start till leverans.

      Beställ innan kl. 12 så skickas din leverans normalt samma dag (gäller lagervaror & vardagar*).

      DHLs spårningssida hittar du HÄR.

DHL Företagspaket

    • Vi erbjuder DHL företagspaket direkt till er dörr.

      ENKELT, FLEXIBELT OCH PÅLITLIGT
      • Marknadsledande leveranskvalitet
      • Leverans dagen efter till dom flesta orter
      • Full spårbarhet
      • Dörr till Dörr
      • Daglig, flexibel eller schemalagd upphämtning
      • Pakettjänst för företag.

      Beställ innan kl. 12 så skickas din leverans normalt samma dag (gäller lagervaror & vardagar*).

      DHLs spårningssida hittar du HÄR.

* Vardag före helgdag kan påverkas med tidigare stopptid för order. Avvikelser kan även förekomma vid dagar med stort antal inkommande ordrar. Har du en beställningsvara så står den beräknade leveranstiden på produkten.

Har din bostad en portkod eller porttelefon?

Då är det viktigt att du anger portkoden för att paketet ska kunna levereras. (Det gäller dock bara om du väljer hemleverans!) Du fyller i portkoden i det meddelande som fraktbolaget skickar till dig inför leveransen.

Övrigt om våra fraktsätt och leveranser

Secureus levererar till adresser i Sverige och länder i Norden mfl, bor du utanför Sverige är det enklast att kontakta oss för leverans.

Vid beställningar som registreras under helgdagar räknas leveranstiden från den första arbetsdagen efter avslutad helgdag.

Paket som har levererats till ombud skickas tillbaka till Secureus om det inte har hämtats ut inom 14 dagar från det att leveransens ankomst har aviserats till dig. De varnar normalt sett alltid dagen innan de skickar tillbaka det. Vi på secureus.se måste då dessvärre ta ut en avgift på 99 kr för extra kostnader för administration, returfrakt och hantering. Outlösta paket betraktas normalt inte som ett utnyttjande av ångerrätten.

Det kan, i sällsynta fall, hända att en leverans levereras till ett ombud som du inte valde i kassan. Det beror oftast på att det är fullt hos det ombud som du valt och att fraktbolaget därför har sorterat om leveransen. Du kan då kontakta oss på Kundservice så ber vi fraktbolaget flytta paketet till rätt ombud. Tyvärr kan en sådan flytt ta upp till fem arbetsdagar.


Börja handla

 

×





0
    Din varukorg är tomÅtervänd till butik